Tuesday, December 20, 2011

Mijn Kerstmanbaard / My Santa-beard

This was one of the most joyful days of my life.
Everywhere I went people started smiling and laughing.

Santa Claus: He works one day a year,
and spends the rest of the time judging YOU!

This one is in Dutch only.

Ja, in mijn vorige post had ik het er over dat je als illustrateur een contributie doet om de in de kerststemming te brengen. Ik had jullie hier nog niet mijn kerstmanbaard laten zien.Wat istie mooi hè!

Dit is het verhaal van de kerstbaard: Het zal in de zomer geweest zijn dat ik mijn baard heb laten staan, in de eerste plaats voor mijn éénjarige neefje Ties. Je peuterleven is niet áf zonder een rare oom met grote baard die in een ander land woort. Zo liggen die zaken nu éénmaal, en daar moet je geen loopjes mee nemen.
Nadat ik in de herfst in Nederland geweest was had ik mijn baard langer laten staan. Bij ons op Café UNO, waar ik dinsdags werk, had Linn me uiteindelijk overtuigd dat het een leuk idee zou zijn om mijn grote baard wit te verven, voor de kerst.

1 December hebben we toen met de jongens hier mijn baard geverfd, en daar hadden we de hele avond voor nodig. Geen van ons was zeker of het ging lukken, maar we waren toch unaniem tevreden over het resultaat.

Ik heb een paar dagen met de wit-gele baard rond gelopen, en toen was het wel weer genoeg. Nou is alles er af, en het is erg lekker om mijn kin weer terug te hebben.

No comments: